Új év, új kezdet!

2021-ben végre egészségesebb életet kezdesz?

Hogy kerül ez a kérdés egy főleg alkoholokkal foglalkozó gasztroblogba? Hiszen az alkoholfogyasztás nem tartozik az egészséges tevékenységek körébe. Nem akarunk senkit átverni, az alkohol valóban nem került be az egészséges italok kategóriájába. De van olyan étel, ital, ami minden körülmény között egészségesnek mondható egyáltalán? Még a víz sem az, ha fogyasztását túlzásba visszük.

Az egészséges és az ártalmas megjelölések között a kulcs a mértékben keresendő.

Egy csöpp ital este olyan, mint az orvosság: az egész napi kemény munka után jókedvre deríti, ellazítja az embert, és megszabadítja az elmét a napi gondoktól.

Jane Goodall

Éppen ezért szerintünk a pálinka és a gin kis mennyiségben nem fog ártani, ha úgy döntesz 2021-ben életmódot váltasz. Sőt, jutalomként használva még motiválni is fog.

Kis mennyiség? Mennyi az annyi?

2-3-4-0 Program

Program a mérsékelt és kultúrált alkoholfogyasztásért.

A felelősségteljes alkoholfogyasztás alatt azt a mennyiséget kell értened, ami az egészséget nem károsítja. Az Italmérték program  ismeretterjesztő és felvilágosító tevékenységekkel szeretné a káros mennyiségű alkoholfogyasztást csökkenteni hazánkban.

Ennek része a 2-3-4-0 program, ami az egészségre még nem ártalmas mértéket határozza meg.

A számok jelentése a következő:

2 – nőknek max. napi 2 egység alkohol fogyasztása javasolt

3 – férfiaknak max. napi 3 egység alkohol fogyasztása javasolt

4 – speciális alkalmakkor, ünnepeken fogyasztható alkoholmennyiség

0 – heti 1 alkalommal tarts “száraz” napot, ne fogyassz alkoholt

 Egységnyi alkohol: 8-12 gramm alkohollal egyenlő. Az a mennyiség, amit egy átlagos ember mája egy óra alatt képes lebontani.

Egységnyi alkohol = 2 cl égetett szeszesital (pálinka) = 1 dl bor = 1 pohár sör = 1 koktél

Persze ez csak egy általános ajánlás, ezt kell mindenkinek saját magára személyre szabnia. Figyelembe kell venni, hogy minden ember kora, neme, életstílusa, egészségi állapota függvényében másképp reagál az alkoholra.

Felelősségteljes alkoholfogyasztás

Egészségesebb akarsz lenni? Csökkentsd a szénhidrátbevitelt!

A legújabb ajánlások szerint az egészséges táplálkozáshoz viszonylag alacsony szénhidrátmennyiség szükséges. Ez az energiabevitel 20-35%-át jelenti. Ha sportolni kezdesz, ez a mennyiség növekedhet. Ugye, hogy érdemes sportolni?!😉

Kétfajta szénhidrátot különböztetünk meg: a 100%-ban glükózzá bomló keményítőt és a cukrokat (ezek glükózra és fruktózra bomlanak). A táplálkozással bevitt szénhidrátok ideális glükóz-fruktóz aránya 85%-15%, ezért a keményítőket részesítsd előnyben.

A keményítők nem mindegyike javasolt fogyasztásra.

A gabonák és a hüvelyesek ugyanis főzés után is tartalmaznak toxinokat. Ezek a toxinok egyedül erjesztéssel méregteleníthetők. (Jó hír! A ginnél a gabonát megerjesztjük, a toxinok elpusztulnak.)

A biztonságos keményítőkben ezzel szemben csak minimális mennyiségű toxin marad meg a főzés után. Például: fehér rizs, burgonya, sütőtök, édesburgonya. 

Szénhidrátmentes alkohol! Létezik ilyen?

A gyümölcsök magas fruktóztartalommal rendelkeznek. Igen, a fruktóz is szénhidrát. Ezért hiába van tele vitaminokkal, ne vidd túlzásba a gyümölcsfogyasztást.

A gyümölcsből készült pálinka ezzel szemben egyáltalán nem tartalmaz szénhidrátot.

Hogy lehet ez?

Úgy, hogy erjedéskor a gyümölcs teljes cukortartalmából (szénhidrát) alkohol keletkezik.

A ginnél is hasonlóan működik a dolog. Ott a gyümölcs helyett a gabona (kukorica, búza) erjed ki. Szintén 0 szénhidráttartalom lesz.

Csökkentsd a szénhidrátot

Maradj egyensúlyban!

Jin és Jang☯: Alkalmazd a kínai filozófiát! Törekedj az egyensúlyra és egészségesebb leszel!

Számolod a kalóriákat, hogy lefogyj?

Akkor fontos, hogy ne csak az ételre gondolj ilyenkor. Az alkoholoknak is van kalóriatartalma, ezért érdemes odafigyelned rá.

Jó hír, hogyha elkezdesz mozogni, akkor az esténként elfogyasztott italod reggel könnyen ledolgozhatod. Elég hozzá 15 perc lassú futás vagy egy 20 perces kerékpározás lassú-közepes tempóban. Persze ennél többet is sportolhatsz, főleg, ha még ennél is valamit napközben:). 

Ha a Réti GIN-t tonikkal iszod, tekerj még 10 percet és a tonikot is ledolgozod. 

Maradj egyensúlyban: alkohol és sport

Sport + Kényeztetés… együtt? Igen! 

Réti Kényeztető csomagunk segíteni fog az életmódváltásban.

Hogyan?

  • edzéstervező inspirációs idézetekkel,
  • edzésterv egy hónapra kezdőknek/haladóknak
  • és a jól végzett munka jutalma: étel, ital (Réti Pálinka vagy Gin), kényeztetés,
  • ráadásként tagja lehetsz az Réti életmódváltók zárt közösségének.
Réti Kényeztető csomag életmódváltóknak

További cikkeink

GINSZERELEM: Szerelmi bájital Valentin Napra

GINSZERELEM: Szerelmi bájital Valentin Napra

Szerelmi bájital Mióta ember létezik a földön azóta léteznek szerelmi bájitalok, afrodiziákumok. Alkalmaztak „csodaszereket” a szerelem bevonzására, a házasság megerősítésére, de a nemi vágyak fokozására is. Ezek a népszokások a világ minden táján kialakultak. Az...

Téli pálinkák

Téli pálinkák

Téli gyümölcsök, téli pálinkák Az élet a Réti Pálinkaházban a karácsony előtti időszakban pörög fel igazán. Az őszi-téli gyümölcsök cefrézése ilyenkor készül el és karácsonyra már sokan szeretnének az idén elkészült pálinkával koccintani. Számos ősz végén, tél elején...

Szólj hozzá!

ut elit. Donec facilisis nunc Aenean lectus felis id, et,

Pin It on Pinterest